tisdag 1 september 2009

MAKE UP STORE v/s INGLOT

(Foton: vänster Make Up Store, höger: Inglot)

Make Up Store slår under hösten upp portarna för nya butiker i Polen och planerar att inom fem år sammanlagt ha 8 butiker i landet. Deras ambition är att bli Polens ledande makeup-kedja. Vad som ska bli intressant är hur de ska arbeta för att särskilja sig från Inglot, en polsk kedja som redan är stor och etablerad såväl som Polen som i USA, Australien, Canada och mellanöstern. Trots att jag själv ofta kan bli imponerad av Make Up Stores breda färgutbud så har de en bit kvar till att matcha Inglot (över 200 nyanser nagellack, över 200 nyanser ögonskugga och mer än 150 nyanser på läppstift). I ärlighetens namn inhandlade jag där ett läppstift i somras i en nyans som ej fanns motsvarande hos Make Up Store. Det nonchalanta bemötandet jag fick hade jag dock kunnat vara utan, som turist i en galleria vid centralstationen i en turiststad som Krakow tycker jag man kunde väntat sig bättre och jag hoppas att vår svenska kedja kan slå deras service med hästlängder med sina makeup-kurser och "ute-på-golvet"-personal. Varken Make Up Store eller Inglot testar sina produkter på djur men att Inglot inte verkar ha någon hemsida är ett stort minus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar